Ukazał się najnowszy dwujęzyczny numer czasopisma Media Biznes Kultura. Jest to numer tematyczny, którego redaktorem gościnnym (tematycznym) był dr Bartłomiej Łódzki, i w którym znalazy się publikacje pracowniczek i doktorantek ISMB. Numer tematyczny czasopisma to pokłosie badań prezentowanych podczas International Communication Association Regional Conference 2024, w której dr Łódzki był koordynatorem sekcji tematycznej. Jest to też efekt prac kierowanego przez niego zespołu interdyscyplinarnego.
Artykuł Małgorzaty Kocierz pt. „Adaptation to climate change: IOM and UNHCR approaches to communication on climate migration”, analizuje narracje Międzynarodowej Organizacji ds. Migracji (IOM) oraz Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców (UNHCR) na temat migracji klimatycznej. Badanie wskazuje na dwie główne ramy narracyjne: „migrację jako adaptację” oraz „migrantów klimatycznych jako ofiary”. Autorka zwraca uwagę na różnorodność podejść komunikacyjnych, które wpływają na globalne postrzeganie i zarządzanie migracjami wywołanymi zmianami klimatycznymi.
W artykule Marty Ryniejskiej-Kiełdanowicz i Ewy Lebiody zatytułowanym „Komunikacja środowiskowa jako potencjał dyplomacji klimatycznej Danii”, autorki omówiły strategie komunikacyjne stosowane w duńskich inicjatywach ekologicznych, takich jak projekty LIFE REDCOHA i REWETDUNE-LIFE. Tekst podkreśla kluczową rolę edukacji środowiskowej i komunikacji w skutecznej ochronie ekosystemów, promowaniu zrównoważonego rozwoju oraz budowaniu pozytywnego wizerunku Danii jako lidera dyplomacji klimatycznej. Autorki wskazały także na znaczenie kampanii informacyjnych i edukacyjnych w podnoszeniu świadomości społecznej na temat zmian klimatycznych.
Kocierz, M. (2024). Adaptation to climate change: IOM and UNHCR approaches to communication on climate migration. Media Biznes Kultura, 2 (17), 19–31. https://doi.org/10.4467/25442554.MBK.24.015.20889
Ryniejska-Kiełdanowicz, M., & Lebioda, E. (2024). Komunikacja środowiskowa jako potencjał dyplomacji klimatycznej Danii. Media Biznes Kultura, 2 (17), 115–129. https://doi.org/10.4467/25442554.MBK.24.021.20895